Banana Pi BPI-R2

Questions & Discussion about the right Hardware to run IPFire on
Post Reply
max4firewall

Banana Pi BPI-R2

Post by max4firewall » April 23rd, 2018, 7:12 am

Hallo!

Gibt es schon Erfahrungen / Erfolge mit dem Banana Pi Router BPI R2 ?

Die letzten Meldungen, die ich im Netz gefunden haben, stammen von 2017... und da wurde angedeutet, dass der Router mit neueren Kerneln in einiger Zeit funktionieren könnte. Hat sich da was getan?

Leider finde ich hier im Forum keine Info zu diesem interessanten Board,

Liebe Grüße,
Markus

Arne.F
Core Developer
Core Developer

Re: Banana Pi BPI-R2

Post by Arne.F » April 24th, 2018, 6:26 am

Selbst mit dem kommenden 4.14er kernel in IPFire läuft das glaub nicht.

Ich findes es auch nicht wirklich intressant. Es hat soweit ich weis das gleiche Design Problem wie der BPi R1, nämlich nur einen echten Nic und dahinter einen Vlan Switch. Damit kann man das Board nicht an BNG DSL Anschlüssen (also alle Aktuellen) verwenden da auch dort VLAN verwendet werden um Internet und IPTV zu trennen. (Leider macht die Telekom das Internet auch auf Anschlüssen ohne IPTV auf VLAN7)

Außerdem ist es mit über 100€ für ein ARM7 board deutlich zu teuer. Da kann man gleich bei x86 bleiben.
Arne

Support the project on the donation!

Image

Image

Image
PS: I will not answer support questions via email and ignore IPFire related messages on my non IPFire.org mail addresses.

max4firewall

Post by max4firewall » May 1st, 2018, 10:35 am

Danke für die informative Rückmeldung! Das sind alles Aspekte, die ich nicht bedacht hatte. Da bei mir ein alter LowBudget-PC mit mehreren NICs läuft, interessiert mich schon seit Längerem die Möglichkeit, diesen durch einen stromsparenden Mini-PC zu ersetzen. Aber bisher hab ich noch nichts passendes gefunden...

Liebe Grüße,
Markus

Talkabout

Post by Talkabout » September 28th, 2019, 12:52 pm

Hi guys,

any chance of getting a version of IPFire compatible with the Banana PI R2? As R1 is also supported I am hoping that a R2 version is being worked on. Any recent information here?

Thanks!

Bye

Arne.F
Core Developer
Core Developer

Post by Arne.F » September 29th, 2019, 7:01 am

The SoC on the BPI R2 is not supported by linux kernel 4.14, the hardare design has the same issues as the BPI R1 (no independed nics) which makes it incompatible with VLAN on PPPoE which use the largest German ISP and it is so expensive that we can use a cheap x86 board like the apu2 or 4.
Arne

Image

Image

Image
PS: I will not answer support questions via email and ignore IPFire related messages on my non IPFire.org mail addresses.

Talkabout

Post by Talkabout » September 29th, 2019, 8:01 pm

Hi Arne,

OpenWRT is capable of running on BPI2 R2 on Kernel version 4.14, so it seems to be supported. This is the uname output:

Code: Select all

Linux 4.14.146 armv7l
I am aware of the limitations concerning NICs but it still seems to be a nice board and is working fine with OpenWRT, so I thought IPFire might also be an option to try. From your statement I am reading that supporting it is not something the team is working on?

Thanks!

Bye

Arne.F
Core Developer
Core Developer

Post by Arne.F » October 2nd, 2019, 3:37 pm

I know that openwrt support it but they add more than 100 additional patches to the kernel to get it work.

https://github.com/openwrt/openwrt/tree ... tches-4.14

And such patches may break other platforms

openwrt will also switch to 4.19 for this platform soon because they already collect the still needed patches...
https://github.com/openwrt/openwrt/tree ... tches-4.19
Arne

Image

Image

Image

Post Reply